در سالهای پایانی جنک خلیج فارس برای ایران بسیار نا امن شده بود عراق خیلی راحت کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را می زد کویت بخشی از سر زمین و عربستان آسمانش را در اختیار عراق قرار داده بود فرماندهان سپاه جریان عبور نابهای آمریکا که در جنگ حامی عراق بودند به امام اطلاع دادند امام فرموده بودند: اگر من بودم می زدم

آمریکای ها با قراردادن پرچم خودشان روی نفتکش کویتی الرخا، نام آن را به بریجتون(Bridgeton) تغییر داد و با چهار ناب جنگی آن را اسکورت کردند آنها برای نشان دادن اقتدار نظامی خودشان بیش از صد خبر نگار از سراسر دنیارا سوار کشتی ها خود شان کردند و لحظه به لحظه گزارش می دادند.

نادر مهدوی به فرمان امام لبیک گفته و فرمود: «ما داریم میریم که تو دهنی محکمی به ابر قدرتها بزنیم» نادر مهدوی با همرزمانش تعداد مین دریای را در مسافت 80 مایل دریایی در شرایط بسیار سخت رفتند غروب در محل مورد نظر رسیدندند و مین ریزی انجام شد روزی بعد هنگامی که عبور کاروانی نظامی آمریکا در نزدیکی جزیره فارسی نفتکش Bridgeton، مورد اصابت میین دریای قرار گرفت و حفره به بزرگی 43 متر مربع در بدنه آن ایجاد شد این اتفاق در برابر دیدگان آن همه خبر نگار بازتاب گسترده از شکست آمریکا در رسانه جهان داشت. به پاس قدر دانی از نادر مهدوی و همرزمانش برنامه دیدار با حضرت امام تدارک دیده شد در این دیدار حضرت امام پیشانی نادرمهدوی را بوسید.

امام در آن شرایط میخ بر تابوت آمریکای کوبید.